http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/kinach-ukrajina-ztraci-svou-nezavislost/ 8pt“>Reklamních předmětů se ve světě vyskytuje mnoho druhů a v zásadě lze říci, že tisknout lze v současné době snad na každou věc, jaká vás napadne. Naprosto běžný je potisk textilií, zavazadel, tužek a pastelek, deštníků, dětských hraček, hrnků, flash disků, dokonce i automobilů a letadel. Velmi oblíbeným artiklem, který umožňuje nesmírně pestré využití potisku, jsou reklamní bloky.
Kdo z vás se domnívá, že papírový reklamní blok ztrácí v dnešní digitalizované době na významu, hluboce se mýlí. Žádné digitalizované verzi knihy nebo snad diáře se dosud nepodařilo zcela zastoupit knihy, noviny a časopisy tištěné, a samozřejmě ani tištěné diáře a kalendáře. Lidé si zkrátka potřebují také na něco „sáhnout“,… ohmatat papírovou knihu je něco úplně jiného, než listovat v její elektronické verzi. Je to srovnatelné s milovanou bytostí, se kterou také velmi rádi provozujete sex namísto toho, že byste se pouze ukájeli nad její fotografií. Milovat se naživo s člověkem zkrátka nemůže nahradit žádná fotka, a stejně tak nenahradí papírový blok žádná elektronika.
Kdo tedy užije papírový reklamní blok
Na tuto otázku je snadná odpověď. Každý. Každý, kdo umí číst a psát, a dokonce i ten, kdo číst a psát neumí. Papírové bločky ocení i malé děti na kreslení, můžete je darovat dětem jako památník, mimochodem, víte, že se dnes stále úspěšně papírové památníky prodávají? Ty přesně prokazují onu myšlenku, že elektronika nenahradí vlastnoruční malbu.
Digitalizace nám zkrátka nesmí přerůst přes hlavu a má sloužit pouze k tomu, aby nám usnadnila život, ale nikdy nesmí zcela zastoupit to přirozené, co dělá člověka člověkem, a sice jeho spontánní projev, vyjádřený hmotnou formou v hmatatelných předmětech. Buďme tedy rádi, že stále existují papírové hrací karty, které držíme v ruce, a papírové knihy, jejichž listy tak rádi obracíme v křesle, za dlouhých zimních večerů, kdy nás počasí rozhodně neláká na žádnou procházku.