Uvnitř halogenových žárovek Osram Nightbreaker H7 se nachází inertní plyn. Jeho složením se zabývá vývojový tým již řadu let a nyní dospěl k optimalizaci tohoto procesu, což umožňuje vytvořit přijatelnější světelný osvit, než tomu bylo dříve. Plynová náplň je také pochopitelně výrobním tajemstvím společnosti Osram.
Žhavicí vlákno se vyrábí jinou technologií, než u předchozích modelů a jiných typů autožárovek Osram, je robustnější a více kompaktní a více odolává otřesům v průběhu jízdy. Díky tomu může výrobce deklarovat vyšší životnost výrobků.

mlhovky

Více světla i bez oslňování

Kužel světla je delší o 40 metrů, než u běžných halogenek, to je výrazné plus a jedním z hlavních důvodů, proč je o tyto výrobky značný zájem. Dobrá viditelnost a bezpečí posádky vozů a okolních účastníků silničního provozu zde rozhoduje.
Nejen samotný kužel, ale i více světla před sebou zvláště v místech, která jsou špatně rozpoznatelná, a kde může dojít ke střetu s překážkami, těmi jsou především pravé krajnice, kde se pohybují lidé v tmavém oblečení, nebo jsou sotva viditelná slabá zadní světla a blikačky cyklistů.

Aby bylo možno využít delšího světelného kuželu a tím pádem kvalitnějšího osvětlení vozovky, musel výrobce zvolit speciální modrou vrstvu baňky, která brání oslňování řidičů v protisměru. Bezpečnost je v tomto případě vždy na prvním místě. Modrá ochranná vrstva je pochopitelně patentově chráněna.

provoz

Reakční čas – řidičům se výrazně zkrátil reakční čas při dopravních situacích, což je zvláště v nočních hodinách alfou a omegou úspěchu v předcházení dopravním nehodám. Nejvíce smrtelných úrazů chodců a cyklistů je způsobeno právě po západu slunce.
Bílé světlo – klasické halogenové žárovky svítí mírně nažloutlým teplejším odstínem, což při delším pohybu na silnici způsobuje únavu a ztrátu bdělosti. Tento model vykazuje až o dvacet procent více bílého světla, které se přibližuje dennímu slunečnímu záření v dopoledních hodinách. Jízda je tedy bezpečnější.